Sunday, February 8, 2015

Shaklee ni MLM ke? Tak Mahu lah!

Adakah Shaklee ini MLM ??
Jawapannya : Yes..!

Anda tidak mahu MLM sebab yang untung orang atasan?

Kenapa tidak anda yang jadi orang paling atas??


[ Perbualan Jemah dan Joyah tentang MLM ]

Jemah : Aku tak suka MLM. Piramid. Untungkan orang atas je. Tipu je lebih!
.
Joyah : Kalau gitu ko jangan kerja la.
.
Jemah : Nape plak??
.
Joyah : Ko dalam dunia MLM la tu.
.
Jemah : Mana ada MLM dalam makan gaji.
.
Joyah : Ko jawab soalan aku. Tokey ko brape orang?
.
Jemah : Tokey aku satu orang la.
.
Joyah : Manager?
.
Jemah : Ada 3 orang. Department berbeza.
.
Joyah: Supervisor??
.
Jemah : Ada ramai gak.. Dalam 10-20 orang.
.
Joyah : Pekerja macam ko?
.
Jemah : Ada dalam 200 org.
.
Joyah : Dah tu ko dah boleh fikir?
.
Jemah : ????? (Hati bengkek jer)

Perbualan terhenti seketika...


Joyah : Kat kilang ko sapa gaji paling besar?
.
Jemah : Manager la...
.
Joyah : Ko rasa paling kaya sapa?
.
Jemah : Tokey kilang la.
.
Joyah : Ko kerja kat situ boleh kaya macam tokey kilang tu?
.
Jemah : Tak boleh la.
.
Joyah : Dah tu berhenti je la makan gaji. Ko kerja pun tokey kilang jugak yang kaya.
.
Joyah: Itu bezanya dengan bisnes MLM networking... Sapa rajin dia la kaya. Kalau aku upline ko pun tapi malas buat kerja dan ko buat kerja sungguh-sungguh, ko la banyak duit berbanding aku.
.
Joyah: Lagi satu ko kena faham. MLM tu Multi Level Marketing. Ia konsep perniagaan yang diiktiraf seluruh dunia. Ramai orang biasa jadi luar biasa sebab belajar untuk berubah bukan asyik kondem dan beri alasan. MLM tak tipu orang... Yang tipu orang dan buat ramai negatif tentang MLM adalah orang yang tak bertanggungjawab dan pentingkan diri sendiri.
.
Joyah: MLM konvensional tak boleh buat orang biasa jadi kaya dan berjaya. MLM networking sekarang dah lain. Lain kali belajar ilmu dulu sebelum kondem macam-macam sebab yang rugi nanti diri ko sendiri.
.
Jemah: [kelu seribu bahasa]


Berminat nak buat duit dengan Shaklee? Whatsapp me NOW!!! 0122043633 or Wechat me: niaawal90.